tjugonioendemajtvåtusenelva

Coucou på er alla där ute som inte mår som jag :D

Har ont i huvudet....


I fredags var det lite äventyr för min del. Först så var det ju skola som vanligt, sedan så gick jag hem till Claire innan vi drog vidare till Strasbourg för att åka hem till hennes pojkväns lägenhet och hämta massa prylar. Sedan satte vi oss i bilen igen och drog iväg långt (en timme med bilen) från Strasbourg in i skogen. Det sades att alla redan skulle vara där... alla kom typ två timmar efter oss. Men mitt i skogen så fanns de lite stugor. Vi höll till i en stuga där det fanns en öppeneld sak inne och sådär. Sedan kom massa folk och vi snackade om typ... allt möjligt. Allergier, Bellman, älgar, etc etc.

När det blev riktigt mörkt (runt tolv kanske?) så tändes en stor eld bredvid skylten där det stod att eldning var förbjuden. Så satt vi alla där och stirrade frenetiskt in i elden (bokstavligen) och sa inte så jätte mycket. Vi åt också lite saker (korv i baguett) och drack lite saker (man kunde välja mellan martini, öl, juice (typ päronjuice, ananasjuice och liknande) och lite annat som jag inte kände till typ). Runt fyra la vi oss i sovsäckar och jag somnade som en stock. Claire berätta dagen efter att de andra tydligen hade härjat runt och pratat massa, jag märkte ingenting.

Dagen efter så skulle vi ha teater som skulle ha börjat klockan nio... Med två timmars bilväg till teatern så sa vi att vi skulle åka åtta... vi åkte typ.... tio?

Planerna blev dessutom ändrade eftersom en viss mormor hade rymt från huset och ramlat så jag och Claire fick ta tåget för att sedan, illaluktande, ta oss teatern där en lätt irriterande men förstående lärare väntade

("vi fick problem med bilen, nått med batteriet, mitt i skogen och sedan fick vi ta ett tåg som åkte jätte långsamt")

Jag var faktiskt duktig och blev en någonslags tejpgivare som gav tejp till de som stod på stegar och försökte tejpa fast envisa pappersaker som inte ville bli upptejpade.


Så det var fredagen och halva lördagen.
Resten av lördagen så var jag på en konsert. Min värdmamma spelar ett instrument (jag tror det är cello, för den är typ hälften så stor som en kontrabas men dubbelt så stor som en fiol) och hennes ensemble spelade klassisk musik i kyrkan (kyrkan i Obernai, var där förra hösten en gång också, så ni har faktiskt sett bilder). Det var mycket vackert när min hjärna inte vandrade iväg om hur fantastiskt denna kyrka (katolsk kyrka) faktiskt är. Tänk alla människor som har byggt den... Jag undrar vilken del som var den sista delen som lades dit innan konstruktionen var helt klar. Jag undrar hur mannen som lade den sista "pusselbiten" kände sig, tom? glad? verkligen megalycklig?

Sedan så la jag mig i sängen och nu sitter jag igen i sängen och skriver det här och har ont i huvudet. Jag tror att när jag satt så nära elden så torkade den ut mig något fruktansvärt, typ.


Utsikten var ganska så fantastiskt. Tydligen så var vi bara typ 5 kilometer från Strasbourg.. men tyvärr så var det fågelväg och jag e ju ingen fågel....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0