Lite morgontankar

Kan inte tiden gå en gnutta snabbare?
När jag för första gången denna månad fick skriva 2/5 2011 så slog mitt hjärta ett litet glädje skutt! Tänk att det redan är maj!!

Men idag, så är det bara 7/5, dvs fem dagar senare. Fem dagar är ju inte mycket... och dom har inte gått så snabbt heller... Tänk den ljuvliga dag då jag får skriva 20/5! Åh, underbar dag!

Men, tyvärr så gissar jag på att fredagen den 20e maj så kommer jag istället drömma om något annat datum, t.ex. 2/6 2011. Livet ibland är allt orättvis, eller om de är vi (jag) som gör det orättvist...


Egentligen så, allt är väl de vi anklagar det att vara tills motsatsen är bevisad? Som t.ex. en mördare. En mördare är en mördare tills motsatsen bevisats. Så om någon påstår att jag är en fågel eller kalender eller munvatten eller en påse, då är jag det tills någon har bevisat motsatsen!

Nu kan jag visserligen inte vara en fågel eftersom jag kan inte flyga och jag har ingen näbb, kan heller inte vara en kalender eftersom jag själv måste ha en kalender för att ens hålla koll på dagarna, munvatten skulle vara svårt eftersom jag är inte särskilt vattning.

En påse vill jag nog inte att någon ska försöka att ta reda på. Någon kanske påstår att min hjärna är en tom påse, och så öppnar någon min hjärna och ska se. Då finner de en sådan där jättestor svart påse som är fyllt med något minimalt, t.ex. en liten svartmyra, då kommer folk anta att jag har en tom påse i skallen, men den är ju inte tom... om inte myran springer ut förstås.


Lite eftertankar lix, så här kan de se ut i min hjärna ibland... den lilla myran som springer runt från tanke till objekt och mixar allt till en alldeles udda tanke som ingen utom jag egentligen förstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0