Karneval för hela slanten!

(Detta var alltså måndagen den 14 mars, har inte haft internet med egna bilder på länge så)

En sak som jag tycker är ytterst fantastiskt är hur lätt man kan ta sig till andra länder här i Frankrike! Jag har redan varit i Tyskland, Paris (fast det är ju inte ett land, men det är ju ganska exotiskt), England och nu i måndags blev det även Schweiz!

 

Vi vaknade halv ett på natten och fixade runt lite, klockan ett satt vi i bilen påväg till Sélestat. Runt två, tre någonting satte vi oss på tåget och en timme senare var vi ett helt annat land. Ingen mer franska, ingen mer euro, utan här så tala alla tyska eller schweziska (som jag förstod det..) och de hade någon schweizisk valuta. Klockan fyra på morgonen så släcktes alla lampor i staden, eller ja, det 90 % av alla i alla fall. Klockan fyra kom även massa maskbeklädda människor som spelade tvärflöjt och slog på trummor! Tog givetvis med mig kameran så bilder kommer nedan.

 

Sedan klockan sex så såg man att himlen blev lite ljusare och det var dags för att dra sig hemåt. Alla lampor i staden tändes igen och allt gick tillbaka till det normala, eller ja, så normalt det kan bli efter en sådan ”fest”. Klockan 06:12 hoppade vi på ett tåg (som det var väldigt nära att vi missa) och klockan sju någonting var vi tillbaka i Sélestat så jag misstänker att runt halv åtta var vi tillbaka till huset. Min trevliga familj sa att vi (jag och systern, päronen också) fick sova till lunch, så i måndags gick jag till skolan klockan ett. Sjukt skönt ska jag säga.

 

notera ögonen!















Fuck the society!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0