Demolerad bil

För någon vecka sedan så kom det en snubbe till vår skola och gjorde både roliga och hemska saker. Först så tvingades vi in i ett rum (samma rum som vi har teater i btw) och där hängde de massa bilder på bilkrascher och döda människor. Sedan började han snacka och han snackade alldeles för fort och med massa nya ord (inte så ofta jag pratar om bilkrascher om man säger så) så jag fattade ingenting. Det hela var på tre timmar så sista timmen eller så, så satt jag och gäspade.

Men, lite saker uppfattade jag, och det var att han var polis och jobbade tidigare med att ta hand om bilkrascher och sånt, så han berätta om vad han har sett under sina ord som polis. En olycka som jag uppfattade var en man som blivit kluven på mitten. Alltså inte genom buken, utan vertikalt, huvudet och överkroppen hade kluvits i två.

Mina klasskompisar var ganska skakade efterråt så det var ganska hemska saker han berätta tydligen, kanske lika bra att jag inte uppfattade så mycket.

Men sedan, efter lunch, så det blev det den praktiska delen, och den kan jag ju säga, den var sjukt mycket roligare. Han hade tidigare sagt att det skulle komma två stycken kraschade bilar, men när bilsaken kom så såg bilarna helt ok ut. En toyota och en mitsubitsu (eller hur fasen det stavas) för er som undrar. Men sedan så rullade de in ena bilen i den andra innan de galet nog välte ena. Sedan kom det fram tre blodigt sminkade tjejer. En satte sig i förarsätet, den andra la sig framför ena bilen och den tredje fick klättra in i en vältna bilen.

Sedan så kom det två stycken brandbilar (med lysen och ljudet och allt!) och det hoppa ut massa brannmän (en kvinna faktiskt också) som började springa runt. Tjejen som låg framför bilarna, hon var ”död” och bar borts i en riktig (!!!) likpåse. Usch, jag skulle dö om någon la mig i en likpåse (höhö, ganska praktiskt jue x)). Den andra tjejen, som satt i förarsätet, hon hade bara stukat handen eller nått... kan dom inte hitta på något lite roligare??

Tredje tjejen, hon hade en faktursak (det kanske bara heter så på engelska, fracture... aja, hon var skadad) i ryggen, så då började det roliga. Tjejen (branntjejen alltså) hoppade in i bilen och täckte över den skadade medan en brannsnubbe började såga i framrutan. Sedan tog de fram en jätte sax typ och började klippa i alla ”leder” i bilen (jag kallar det så nu) innan de bände iväg taket och bar ut tjejen (den skadade alltså). Sjukt coolt att se, men jag kan bara tänka mig vilket helvete det måste vara att sköta det där på riktigt, speciellt när det är mörkt. Det är bra att det finns folk som klarar det, jag skulle då aldrig klara att jobba med något sådant, aldrig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0