Dag 26 – En bok som ändrade din åsikt om någonting

Dag 26 – En bok som ändrade din åsikt om någonting
Jag gillar böcker som skrivs ur ett annorlunda perspektiv, t.ex. Vingklippt ängel, Slam, Go ask Alice, ett öga rött, Montecore - en unik tiger etc.
Men, om jag måste välja en, så Montecore, denna bok visade mig att böcker måste inte bestå av ren text, av en författare.... Montecore är skriven på ett väldigt annorlunda sätt och den boken ändrade min åsikt om hur en bok kan skrivas. När jag var yngre så var jag emot dagboksböcker, lite senare lärde jag mig att läsa manus (t.ex. Shakespeare) och nu finns det en sorts ny kategori som det inte finns något namn på än och jag kan inte ge namn på den heller. Man kanske smått kan kalla den brevform (eller ja, mailform) men samtidigt inte. Man måste läsa boken för att förstå och även då förstår man inte (inte jag i alla fall).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0