Kroo Kroo, jag e en uggla 8)

Coucou!
Nu sitter jag här i min säng hos denna värdfamilj. Sista helgen nu, nästa helg ska jag sova hos en annan värdfamilj, som e prövohelg lix, sedan får vi se vad som händer. Känns ytterst jobbigt att framtiden är så sjukt oviss (säger man så?) just nu, jag skulle mer än gärna vilja boka tågbiljetter eller liknande för sportlovet (påsklovet med för den delen) men det är ju inte ens hundra att jag är kvar till sportlovet.

I torsdags var jag på teater, vi såg Mary Stuart och jag fattade typ inte ett dugg. Ganska irriterande, somnade nästan. Annars har de väl inte hänt något speciellt. Vanlig skolvecka typ.

Just nu, precis innan jag skriver det här (okej, tittade på några bloggar emellan också) så höll jag på med Körkortsboken. Jag är mer taggad än någonsin att ta körkort just nu, synd bara att jag är fast här... och kanske de faktum att jag bara är 17, men de ändras ju snart! ;)

Nästa helg kommer jag inte uppdatera alls eftersom jag tänker inte ta med mig datan till ev nya värdfamiljen, känns ytterst onödigt faktiskt.


Snart blir det Paris! Ska bli sjukt kul! Gillar verkligen den staden, skulle vara kul någongång att kanske stanna där och inte bete sig som en turist. Fast ja, då skulle det ju typ bli som vanligt, och de är väl inte heller så kul.
Denna Paris resa är insiktad på att åka till Varseille (har absolut ingen aning om hur det stavas) slottet och hälsa på Marie Antoinettes spöke, kanske även Kristen Dunst (hon spelade ju Marie Antoinette i en film).

På tal om vädret (man är väl svensk eller vad?) så här är det sol, plusgrader (dock har jag ingen aning om hur många) och inte en snöflinga (eller klump) på marken. Måste säga att jag är kluven i detta.
Det är skönt med plusgrader och att inte halka runt som bambi, men samtidigt så känns det nu som om det är vår, vår i januari... Jag brukar alltid se vår som en lix, frihet, som en riddare som räddar oss från snön och mörkret, men nu så lix... nu kommer våren bli den onda snubben och... ja, vem kommer rädda oss från våren? Sommaren? Inga kontraster... Jag som älskar kontraster.

Igår så såg jag Tangled, (trassel på svenska), dvs den nya Rapunzel filmen. Den var faktiskt riktigt riktigt bra! Funderar nästan (bara nästan dock) att se om den idag, och jag lovar, sådant händer ytterst sällan med mig. Jag kan inte läsa samma bok två gånger och jag kan definitivt inte se samma film dagen efter.
Det var dock bara en ytterst liten sak som jag störde mig på, de var att i början så sa prinsen "detta är en berättelse om när jag dog" (eller något liknande), men ja... nu vill jag kanske inte avslöja (fast det har jag väl redan gjort nu?)...

Ja, de var nog de för denna gång. Hej då och ät många semlor från mig! (Det är synd att de är så känsliga, semlor, annars hade jag tvingat pappa ta med en till Paris!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0