Död blogg?

Som ni kanske har märkt så har min blogg varit otroligt död. Detta för att min mening var att döda den, men sedan kom jag på... tidigare så skrev jag bara meningslösa saker typ... som att jag varit i sängen hela dagen och inte gjort ett piss etc. Med min nya familj händer fler saker än någonsin, så då är det ju lite synd att ta miste på den chans som finns, att ni faktiskt får ta del av ett i stort sett normalt år som utbytesstudent med saker som händer.

Så, bloggen kommer nog överleva, men det blir kanske bara ett inlägg i veckan, men i alla fall.

Fast! Du så har jag bestämt att jag ska börja med en utmaning eftersom det underbara med Blogg.se är att man kan tidinställa inlägg. Men mer om utmaningen kommer sen, nu ska jag skriva om senaste tiden :)

Min nya värdfamilj består av tre barn (fyra, fast en bor på Irland just nu), och två päron (dvs föräldrar). De är väldigt aktiva och drar med mig på saker! Första helgen så åkte jag och handlade med pappan, vi åkte till sammanlagt 3 affärer för att hitta allt typ. Sedan på söndagen så vandrade vi! Det gör vi typ varje söndag, utom idag, för idag sov jag så länge så de gick utan mig, men det är bara skönt eftersom jag är förkyld och vill verkligen inte bli mer sjuk.

Andra helgen så var jag i Paris med min papa. Kan visa bilder senare om ni vill typ. Men jag tog i stort sett bara bilder på... tavlor... så ja....

tredje helgen så på lördagen så hängde jag med och spelade massa spel med massa barn! Tolv stycken var dom sammanlagt och de var typ heeelt galna. Seriöst...
På söndagen så vandrade (fast denna gång med ett mål!) till värdmammans päron och deras gård. Den är typ sjuukt fin! De har lix en ruinkyrka på tomten!!! Kan visa bilder därifrån också någon annan gång. De hade också tavlor, men jag fotade inte dom :p

och fjärde helgen, idag och igår alltså, så igår så åkte vi och badade. Att bada i Frankrike (pool alltså) är sjukt mycket annorlunda jämfört med att bada på de ställen jag har badat på i Sverige... detta kommer nog också kräva ett eget inlägg....

Sedan eftersom det är rea nu i Frankrike (den slutar på min födelsedag, haha) så måste jag ju visa lite saker jag har fyndat! (två stycken rättare sagt)


De här skorna köpte jag. Jag lix vet att jag aldrig kommer kunna använda dom som normala skor (jag får lite höjdskräck när jag har dem här skorna på mig... speciellt i trappor...) men när dom bara kostar 7€, då lix måste man köpa dom. Ärligt.



Jag köpte en klänning! Den ska jag lix ha med mina nya skor (eller med dom svarta lite lägre kanske) i vårsolen i LONDON! det kommer blir fint...!


Här kommer en liten miniatyr om ni vill se närmare på hur tyget ser ut. Bara klicka på miniatyren och sedan klicka på sidan av miniatyren när ni vill ha bort den :)

Så ja, det har väl varit den sista tiden som jag inte skrivit om tidigare... eller ja, har inte skrivit något om skolan...

Lite snabbt:
Fick 11 av 20 på bac blanc matte provet. Bac blanc är lix träning inför den riktiga baccen. kan skriva om de någon annan dag :p

De senaste dagarna har jag inte haft några lektioner alls. På torsdagen var det strejk och på fredag var vår franska lärare borta så vi hade bara lite matte. Det irriterande är att jag har behövt vänta till 5 varje dag efter som då öppnar internatet/jag har ingen nyckel till familjen.

Ja, det är typ de jag kommer ihåg...

Nu till utmaningen!!!!

Det är en bokutmaning och ja, varje dag ska man skriva om det som står i listan! Detta kommer bli awesome eftersom jag älskar böcker! Om ni inte gillar böcker, så kan ni typ ignorera denna blogg i en månad eller så... heheh

Dag 01 – Förra årets bästa bok
Dag 02 – En bok jag läst mer än 3 gånger
Dag 03 – Min favoritserie
Dag 04 – Favoritboken i favoritserien
Dag 05 – En bok som gör mig glad
Dag 06 – En bok som gör mig ledsen
Dag 07 – Den mest underskattade boken
Dag 08 – Den mest överskattade boken
Dag 09 – En bok som du inte trodde att du skulle gilla, men i slutändan älskade
Dag 10 – Favoritbok: klassiker
Dag 11 – En bok du avskyr
Dag 12 – En bok som du brukade tycka om men inte gillar längre
Dag 13 – Din favoritförfattare
Dag 14 – Favoritbok av din favoritförfattare
Dag 15 – Favoritkaraktär: kille
Dag 16 – Favoritkaraktär: tjej
Dag 17 – Favoritcitat från din favoritbok
Dag 18 – En bok du blev besviken på
Dag 19 – Favoritbok som blev film
Dag 20 – Favoritbok: romantisk
Dag 21 – Favoritbok från din barndom
Dag 22 – Favoritbok som du har hemma i bokhyllan
Dag 23 – En bok du inte läst men länge velat läsa
Dag 24 – En bok som du önskar att fler hade läst
Dag 25 – Den karaktär som du känner bäst igen dig i
Dag 26 – En bok som ändrade din åsikt om någonting
Dag 27 – Den mest överraskande twisten eller slutet
Dag 28 – Favorittitel
Dag 29 – En bok som alla hatade utom du
Dag 30 – Din absoluta favoritbok i hela världen

Detta inlägg blev jätte långt... men jaja ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0