Dag 14 – Favoritbok av din favoritförfattare

Dag 14 – Favoritbok av din favoritförfattare
Det går lix inte att välja, inte alls. Här är i alla fall de saker som jag beskrev som "små saker" i inlägget förut.
Nick Hornby, Slam, första boken jag köpte i Pocket Shop, bland de första jag läste på engelska.
Stephen King, Flickan som älskade Tom Gordon, en bok som jag tänkt på många gånger.
Roddy Doyle, The Commitments, första boken jag läste på engelska
Franck McCourt, Ängeln på sjunge trappsteget, bara en helt underbar hemsk bok.
Vladimir Nabokov, Lolita, Jonas Hassem Khemiri tipsade om den när han kom till Dalarö skola.
Jonas Hassem Khemiri, Montecore; en unik tiger, en strålande rolig bok som jag älskar.
Alla författare är olika på sitt sätt, och jag älskar de alla tack vare sina olika sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0