Sverige Frankrike

Bajs

Imorgon bär det tillbaka till Frankrike, inte särskilt lockande... eller jooo... kan inte bestämma mig!

På ett sätt ska det bli skönt att avsluta det och bara njuta av värme sista månaden.
Sedan så är det så skönt att bara vara hemma och chilla och inte behöva ha någon ångest för hur man beter sig eller hur det går i skolan...


När jag åkte hit till Sverige så var jag inte helt ensam som jag skrev att jag skulle vara. När jag skulle byta tåg vid Appenweier så träffade jag en amerikan och vi åkte tillsammans. I Baden Baden så slog vi följe med en snubbe från Colombia som jag åkte med hela vägen till Stockholm (inkl. flygbussen till Stockholm) så det var trevligt och skönt. Vet inte hur bra det hade gått annars om jag inte slagit följe med dessa.

I Frankrike sen så blir det lite att göra. Har ett prov den tionde maj som ska mäta min nivå i Franska (dvs ett prov för utlänningar), sedan håller vi ju på att öva massa till teatern och så.

Har köpt en ny mobil med Android så jag har laddat ner dokumentärer från P3 så jag håller på att utbilda mig själv! Har hittills lyssnat på Massmorden i Falun (med Martin Flink eller vad han heter) och så håller jag på med Tjernobylkatastrofen. Problemet är väl lite att när jag lyssnar så måste jag verkligen koncentrera mig (som när jag läser en bok) så när jag lyssnade lite framför tvn så kom jag på ett tag senare att jag inte uppfattat ett ord av vad de sagt! Men det blir bra underhållning på tråkiga händelselösa dagar på internatet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0