Trött!!

Usch vad trött jag är!

Sitter just nu hemma hos Camille, eftersom det är onsdag har vi hela eftermiddagen ledigt, nice!
Dock är jag ensam med Gaëtan, Camille är i Strasbourg och ser någon film. Jag pallade inte hänga med eftersom det var en fransk film :P Pallar inte betala 15€ för att se en film jag inte fattar ett piss av, haha Det är alltså tåget till Strasbourg som kostar, bion kostar bara 5€!

Ni förstår nog inte hur skönt det är att skriva på ett svenskt tangentbord igen, underbart!
Vi hade två lektioner idag, Historia och gympa. Två timmar av varje.
Det roliga var att jag fattade faktiskt lite av historian! Det är för att de snackar om Industriella revolutionen, och vi har redan hållt på med det i Sverige så... När jag översatte några ord så fattade jag faktiskt lite!

Maten i skolan... underbar! Igår fick vi Ravioli!! Hur många gånger har vi fått ravioli i Sverige? Aldrig?
Dagen innan dess, alltså måndag (tror det i alla fall... eller det kanske... jag blandar ihop, men i alla fall) så fick vi pomme frite med kött! Äkta kött! Inte sådant där malet skit, utan en äkta stek! Åh så underbart!
Idag till lunch fick vi matkorn med tomatsås och en fylld tomat. Tomaten var fylld med köttfärs. Matkornen påminde mig om mango och granatäpple maten i Sverige! Jag skulle aldrig tacka nej till de!

Det som är väldigt tråkigt (tro det eller ej) det är att folket här i Frankrike verkar inte ta gympan seriöst... De vill typ inte bli svettiga, de duschar inte ens efterråt! Jag vet inte om det bara var idag (första lektionen i gympa) eller om det alltid är så. Hoppas inte! För eftersom jag bor på internatet och internatet öppnar inte förrän 17:00... Så om jag ska t.ex. till Strasbourg efter gympan, hur kul är de om man är genomsvettig och stinker? Och samtidigt så vill jag ju röra på mig.

Det har regnat nu två dagar i rad. Lite tråkigt och lite hemskt eftersom jag har inget paraply... måste nog köpa ett om det forsätter med det här vädret!
Men, det konstiga är att fastän det regnar, så är det varmt. Så jag behöver inte min nya jacka än eftersom det blir alldeles för varmt med den!

Men nu har jag nog inge mer att berätta tror jag, hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0