Tillbaka till internatet

Nu ska jag sova och sedan imorgon är det tillbaka till skolan och internatet.
Jag undrar hur denna vecka kommer bli ^^

Idag till middag så åt vi något "mystiskt" kött. Jag trodde att det var gris, men blev tveksam eftersom den var väldigt rå i mitten. Tänkte att kanske här i Frankrike så kan man käka rå griskött (ingen aning...). Men det var gott och jag åt det. Sedan frågade jag efterråt, och det visade sig vara lamm!
Vad förvånad jag blev! För det smakade inte ett dugg som lamm. Men frågan är, varför? Är det för att hon inte kryddade? För hemma i Sverige så har lamm en viss smak som jag hatar, och hur mycket mamma än kryddar med träkrydda (som jag kallar den) så känner jag ändå smaken av lamm... Men här åt jag utan att ha en aning.
I skolan så sa en person att det skulle bli kalkon, men så smakade jag, och det var lamm.... För ja, den hade den där speciella äckliga smaken.

Undrar hur det kommer sig...

Kommentarer
Postat av: warnmark -hästblogg

Sv; Det är olika :). Fotar jag på tävling osv är det oftast jpeg då jag inte hinner redigera alla. Men annars raw :)

2010-09-20 @ 15:54:50
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0