Taggad!

Vaknade för kanske en halvtimme sen och var verkligen supertaggad på att lära mig det franska språket! Vet inte om det var någon dröm som bidrog till detta, men jag är glad i alla fall!
För jag tänkte på det lite senare, när jag vaknat lite mer.
För jag har tyckt att det varit så sjukt jobbigt att läsa t.ex. franska böcker, förstår verkligen ingenting och jag minns då inte att det var så sjukt svårt att lära sig engelska!
Men det måste vara eftersom i Sverige har man engelska kring sig hela tiden, i Sverige har man tur om man lyckas hitta en fransk film på tv, och det är typ en låt på tre år som är fransk på radion.
Men, nu är jag ju här, helt omringad av franska, ingen engelska (förutom böckerna jag läser... och engelska lektionerna... och min musik...) och ingen svenska! Så, det borde ju komma snart! Jag kommer faktiskt kunna lära mig detta hopplösa språk som låter som påhittade ljud då och då.

Så, nu har jag tittat lite på ungdomsböcker som jag funderar på att låna på bibblan. Jag har kommit fram till två.
Justin Case av Meg Rosoff och blah blah liv som halvindian (titeln är så sjukt lång på svenska, så jag kommer inte ens ihåg halva namnet, så nej, den heter inte blah blah) av Sherman Alexie.
Jag ska lyckas komma på fler, för det är ju inte alls säkert att biblioteket i Selestat har dessa två böcker :P Måste ha lite säkerhet satt det inte blir som förra gången, att jag gick runt ca en halvtimme och tittade och tillslut tog jag en random bok x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0