Open minded

När jag kom till Frankrike, då svor jag för mig själv att här så skulle jag vara så öppen som möjligt! Både till "beteende" (eller hur man ska säga) men framförallt till maten!

Detta har alltså inneburit att jag har aldrig sagt nej till att smaka något till första gången och detta har lett till några ganska udda, men ändå väldigt goda maträtter!

Som t.ex. så bjöds jag och mina päron på inlagd gristryne tror jag man kan kalla det. Det låter säkert jätte hemskt i era öron, men det är faktiskt väldigt gott! Det är inte som man kan tro, utan det ser ut som kanske rå bacon tillsammans med någon smörja som den är inlagd i. Man kan inte ens tro att det är gristryne, utan det var att hon berättade.

Jag har även smakat på flera olika ostar, vissa goda, vissa inte. Men jag är inte så förstjust i franska ostar, så jag försöker faktiskt att undvika dom.

I stort sett rå biff har jag också käkat, det var också väldigt gott faktiskt, fastän den var väldigt rå. Familjen frågade om jag ville att de skulle steka till den lite mer, men jag åt den som de åt den och det var gott.

Denna vecka har jag även käkat lamm, smakade på det men tycker fortfarande inte om det (tål inte smaken) så den lät jag bli. Men jag smakade i alla fall! Har även käkat fisk, och det var faktiskt ganska gott, helt klart ätbart. Fast det var nog för paneringens skull :P

Så, jag tycker att att jag faktiskt har varit ganska duktig, men framförallt så tycker jag att idén jag har är bra! För varför ska man låta bli att äta något bara för att man inbillat sig att man inte tycker om det, eller för att det "låter" äckligt? Jag menar, många rynkar på näsan mot att äta sniglar, men det är faktiskt väldigt gott!
Och man behöver ju inte tänka såhär bara för att man är ute och reser, utan man kan ju fortfarande tänka såhär hemma där man bor också. Kanske testa köpa något nytt från affären som man aldrig smakat förr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0