Ohoh

Nu har jag bott två nätter på internatet!
Första natten sov jag ensam och andra natten kom min rumskompis som heter Sarah.
Jag har fått många vänner! :D De är sjukt snälla och försöker verkligen att jag ska förstå och när de pratar snabbt med varandra, då uppdaterar de mig med engelska allt eftersom så att jag ska fatta x)

Internatet kändes ganska läskigt till en början, men det är helt ok egentligen. De har två datorer där, men igår när jag skulle logga in så funkade det inte, så jag sket i't.

Det känns som om jag inte kan skriva på svenska längre, seriöst. Vet ni vad jag skrev i min "journal"?
"Idag är det exakt 10 månader till skolan slutar, men eftersom jag inte går i skolan på lördagar, det var igår för mig"
... Jag kan inte skriva längre x)

Men nog om de. På lektionerna, usch vad tråkiga de är! Jag fattar inte ett piss, lärarna räknar inte med att jag ska fatta ett piss så det jag gör på lektionerna, det är skriva. På svenska. I min bananbok. Idag, eftersom jag hade 4 lektioner, så skrev jag "upp" fyra sidor. På svenska som sagt.
Min första lektion idag var tyska... Jag har ALDRIG haft tyska, jag har aldrig sagt en mening på tyska, non. Det hon gjorde (läraren alltså) det var att babbla on and on på tyska. Jag kan ju nämna att jag fattade inte ett piss där heller :P

Jag hade tydligen (xD) valt dans, men jag är inte speciellt "fond of" dans, så jag bytte till extra engelska (yay... -.-) och teater. Emma, en tjej som jag brukar hänga med (hon går i min klass) sa det att Mme Haby är från england så hon kommer kunna förklara för mig på engelska. Mme Haby är alltså läraren i teater och en del av engelskan.
Jag har fått en bok.. en fransk bok som heter nånting (den e kvar i internatet så jag kan inte titta vad den heter) och jag tror att om jag skulle läsa den på svenska, då skulle jag nog ha lite problem... eftersom den är så gammal och så. Nu ska jag läsa den på franska.... jippie... ja

Ja, jag vet inte vad mer jag ska säga. Eller jo! Maten i skolan!!
Varje dag så får vi till frukost en skål, ett glas med någon slags juice (det skiftar) i, en yoghurt. I skålen kan man fylla varm eller kall mjölk och flingor.
Till lunch får vi en bit ost, en efterrrätt youghurt, och en tallrick med dagens mat.
Till middag får vi en bit ost (igen), en efterrätt i form av typ paj eller våffla eller liknande, det finns flera som man kan välja mellan, och till mat får vi en tallrick med dagens rätt.

Tänk! Efterrätt till varje rätt (eller ja, frukosten är i stort sett en enda stor efterrätt)!! Helt sjukt egentligen! Och, när vi åt ute på första dagen, då drack lärarna vin till sin mat!!! Tänk om någon skulle göra det i Sverige, aj aj aj. Då skulle de typ bli av med jobbet xD

Det som är ganska synd, det är att jag såg idag att de flesta i de yngre klasserna (vet dock inte vilka klasser, men de som går på collége... typ högstadiet, mellanstadiet, lågstadiet för oss nånting) de är överviktiga. Ganska synd ändå. Riktigt många av dom var de, och det måste vara att de inte har generna för att klara denna söta livsstil! Synd ändå...

Det som är bra, det är att det finns gym grejor inne på internatet, så jag tänker börja träna :D För om jag tränar tillräckligt, då behöver jag inte ha dåligt samvete över att jag tar en extra baguettbit med nutella på till frukost :)

Men ja, det är nog allt jag har att berätta... Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0