Hola!

Hejsanhopsan!

Fast, egentligen har jag ingen lust att blogga... men i alla fall...

Är tillbaka hos värdfamiljen nu.
Idag insåg jag att det är ganska tråkigt faktiskt... alltså detta med fransk skola. Missförstå mig rätt nu, det är lix inget nytt nu. Har varit här i en månad nu, har kommit in i rutinerna, så det är typ som en vanlig svensk skola, om man bortser från att jag inte förstår vad folk säger. Nej, jag längtar inte hem och nej, jag ångrar inte att jag åkte... Det är bara ganska tråkigt. Ja...

Veckan har rullat på som en vanlig vecka. Inget ovanligt har väl hänt antar jag. Eller jo, på igår så var en lärare borta, så jag slutade fyra timmar tidigare xD Dock så var det inte så jätte kul eftersom jag var tvungen att vänta på att internatet skulle öppna... Fast det var flera andra som heller inte hade några lektioner så jag var inte ensam.

Mina vänner i skolan börjar pressa mig mer och mer på att jag ska prata franska. Nu har de börjat med att de lyssnar inte om jag pratar engelska x) Coralie slog mig även några gånger när jag sa engelska ord, heh

Ja, jag vet inte vad mer jag ska säga... som sagt, en helt vanlig vecka.

Imorgon ska vi till biblioteket i Sélestat, så jag ska försöka att leta reda på lite författarnamn till böcker som jag kanske kan läsa på franska. Tror det blir enklare om man läser en bok på franska som man redan har läst på t.ex. svenska eller engelska.

CiaoCiao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0