Tyskland!

Så, igår åkte vi alltså över till Tyskland! Det tog kanske 20 minuter till Eintzheim med tåg och sedan kanske 20-30 minuter att bila från Eintzheim till ett shoppingcenter i Tyskland. Fast jag har egentligen ingen aning så lite inte på det jag säger va :P

Köpte lite prylar som jag faktiskt tänkt hela veckan att det måste jag ha om jag kommer över det billigt.  Och det gjorde jag!

Men nu så dampar Blogg.se så jag kan inte visa er mina ehm... "fina" bilder.

Jag köpte en långarmad tröja som har dragkedja i mitten och även går ner över rumpan, lång även på det hållet eller vad man ska säga. Den är mörkblå (fanns bara blå eller grå att välja) och den är gjord av ekologisk bomull! Den kostade bara 19 € så jag köpte den så fort jag fann den. Det är precis vad jag har tänkt att jag ska köpa (fast kanske svart) och nu kan man även ha den som klänning om man vill, super!

Jag köpte även två par strumpbyxor, tunna, ett par lila och ett par gråa, det var lix i samma paket. Det var de lila jag var ute efter eftersom just nu har jag bara svarta strumpbyxor och så har jag svarta skor och svart klänning... det ser seriöst ut som om jag ska på begravning.. inte så kul så därför köpte jag strumpbyxor med ganska milda färger som passar bra till typ alla färger ^^ De två tillsamman, 7 €

Sedan köpte jag trosor, 3 för 9 €, ekologiska :D

Sedan gick vi in i en annan affär och jag plockade på mig saker som daddlar, torkad mango, dextrosol (bra att ha på eftermiddagen mellan lektionerna) och så hittade jag såklart, nagellack! Denna gång var det überbilligt, ett nagellack för 1,2 € och ett annat, lite större för 1,7 €. Hittade även ett sådant där som mattar ner nagellacken för 1,7 €, hur billigt är inte det!? I Sverige kostar det kanske... 90 kronor om man vill ha ett bra märke tror jag, alltså den nedmattande.
Testade igår och det är väldigt bra, det blir väldigt fint. Enda nackdelen är  väl att den typ luckrar upp nagellacket under satt de båda blir väldigt sköra, lite udda men jag tror det alltid blir så... eller?
Tog till mig tre nagellack, ett mattande, ett svart (inte glittrigt, woho!) och ett überljusgrönt. Sedan gick jag till kassan och tog fram mitt kort. Allt blev sammanlagt 8 €, jag hade ca 5 € (liite mer) i kontanter så jag körde med kortet som... inte funkade. Så, jag tog först bort daddlarna, nej fortfarande för dyrt för mina 5 €, tog bort dextro, nej, tog bort tictac (glömde nämna, hitta ett paket med citrontictacs! Måste ju köpa det!), nej fortfarande för dyrt, tog bort mangosarna (?) och fick endast med mig nagellacken hem... Fast jag är ändå glad att jag fick hem de! Och sedan så, det andra var ju bara ätbart och egentligen inte ens nyttigt, så det gör ingenting att jag var tvungen att lägga tillbaka dom :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0