Släktmiddag

Igår var det alltså släktmiddag eller födelsedagsmiddag eller vad man nu ska kalla det, för att Camilles och Gaetans gammelfarmor fyllde 90 i september. Tydligen hade det varit riktigt stort att hon fyllt 90 i september och att middagen nu endast var för familj.

Det var jätte god mat och Brigitte kallade mig modig när jag gick fram och hälsa på alla (hon följde givetvis med runt bordet). Brigittes moster eller faster var jätte snäll med mig och pratade jätte långsamt satt jag fattade :D
De bjöds även på vin, jag smakade på första vinet, inge gott... sedan tackade jag nej till resten förutom de som bjöds till efterrätten, men Brigitte gick då in och sa att jag bara skulle ha lite lite för det var tydligen väldigt starkt!

Jag tror att de erbjuder så mycket vin (han frågade minst tre gånger för varje vinsort) eftersom jag är snart arton och dricker inte... det är nog lite udda här i Frankrike tror jag.

Igår så sminkade jag mig t.om! Första gången sedan Sverige. Faktiskt så var det ganska kul att pilla runt med fejset, men samtidigt så var det inte så kul när man var tvungen att tänka hela tiden på vart man placerade händerna (alltså inte i ansiktet, speciellt inte kring ögonen). Jag skulle nog aldrig klara att sminka mig varje dag, visst man känner sig lite finare, men samtidigt så blir (i alla fall jag) man mycket med oroligare över hur man ser ut, om sminket har rört sig eller så. Nej, när man inte har smink, då har man inget att oroa sig för!





Så såg jag ut igår ^^

Längtar tills jag får någon (läs nea eller mamma) att fota med mitt nya objektiv...!

Kommentarer
Postat av: Jan Ekholm

jag då ? /Pa

2010-10-31 @ 20:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0