Lyckat...

Igâr sâ var vi lediga hela eftermiddagen, precis som vanligt och jag la mig för att sova en stund. Satte pâ alarm och satte i öronpropparna (det var massa som spela musik i korridoren sâ).
Sedan sâ vaknar jag och kollar pâ klockan, 18:02... Reser mig snabbt och springer ner för trappan, men det var för sent, dom hade redan gätt och lâst efter sig... Sâ jag messar Coralie och berättar läget sâ nâgra minuter senare kommer en av survillanterna (vakterna eller ja..) och släpper ut mig, heh, lyckat...

I tisdags sâ hade vi första mötet inför Cambridge Exam, vi fick ett gammalt prov att titta pâ och det är exakt samma uppbyggnad som nationella i engelska, enda skillanden är att detta test kostar 145 €... Jag prata med läraren idag och sa att det finns en stor risk att jag inte kommer till nästa möte som är den sextonde november. Ska undersöka saken närmare och sedan tänka pâ't.

I helgen blir det alltsâ Paris, har dock ett orosmoment, Strejken... De strejkade utanför vâran skola i tisdags, jag var inte med, det var alldeles för kallt ute och jag ville hellre ha engelska..

Det var väl allt. Jag kommer sova pâ internatet i natt i alla fall, Brigitte skjutsar mig dit efter dansen. Lite synd att jag fick reda pâ det lite sent eftersom jag har redan packat min väska med sängkläder och allt eftersom jag tänkte tvätta dom över lovet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0