Igår

Igår åkte jag alltså med Camille in till byn och firade den årliga fête de vendage (har fortfarande ingen aning om hur det stavas). Innan dess så åkte vi till Strasbourg (jag, Camille och Brigitte) och tittade runt. Tittade bla på böcker och sånt. Måste säga att mitt huvud blir väldigt trött när jag går in i en franskbokhandel...

Har inte hunnit redigera bilderna från igår, så dom får ni se senare.

Det vi gjorde var att vi gick först efter två hästar som drog en kärra som hade en stor vinsak på sig. Därefter så lyssnade vi till lite musik och sedan åt vi pizza. Jag köpte även en underbart god Ben and Jerry...!
Sedan gick vi och umgicks med andra människor. I stort sett alla antingen drack alkohol eller rökte joint, alla utom jag då. Så vi satt och typ bara prata (eller ja, jag satt bara tyst och titta på medan alla andra stappla runt efter för mycket alkohol :P) tills klockan halv tolv. Det var jävligt kallt må jag lova...
Det mest udda var nog att vuxna bara gick förbi och snarare uppmuntrade till att dricka än att bli arga. Och då är detta sextonåringar jag pratar om, alltså yngre än mig... Lite udda, men ja. Hela byn var i fest så de vuxna var kanske också för påverkade för att bry sig, hahah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0