Denna vecka

CouCou! Nu är jag tillbaka igen!
Tänkte berätta om denna vecka som har varit väldigt innehållsrikfull... nej det finns inget ord som heter så... okej jag kan inte skriva idag...

Måndag det enda jag kommer ihåg från måndags var nog att hösten kom. Den dagen var det verkligen höst!

Tisdag den dagen var skit... tråkigt i skolan och kände mig gråtfärdig, tills Alexis frågade om jag ville hänga med och käka kebab. Så han, jag, Nicolas och Jean-Baptiste stack till ett franskt kebabställe, shieet vad annorlunda det är jämfört med Sverige! Till att börja med hade de ingen meny! Fast eftersom jag inte kan franska så hade nog inte en meny hjälpt mycket i alla fall... Brödet var typ som en blandning mellan pizza, hamburgebröd och pitabröd... ja vet, udda. Köttet tror jag nästan var kyckling... För det var väldigt ljust jämfört med kebabköttet i Sverige! Alexis bjöd mig :3 det gjorde verkligen min dag!

Onsdag en riktigt chill dag. På onsdagar går vi ju bara halvdag så jag stannade kvar på internatet för att senare ha lektion med en som heter Omani. Lektionen gick hyffsat bra och jag fick yoghurt och kaka som mellanmål :3

Torsdag alltså igår... Igår så hade jag engelska i sammanlagt två timmar. Brukar vanligtvis ha i fyra timmar men ena läraren var borta. Sedan på kvällen hade vi teater, usch vad nervös jag var eftersom en tjej, Claire sa att vi hade läxa. Det var då jag kom på, senaste gången slapp vi ställa oss framför alla och göra gester som beskrev oss själva i fem minuter. Förra torsdagen hade vi ingen teater så då slapp vi med. Som tur var slapp vi igår med! Hon verkar ha glömt bort det. Lite synd om dom som verkligen arbetat på denna läxa dock...
Men teatern var ganska läskig ändå, vi skulle sjunga.... .... och jag vågar verkligen inte sjunga inför andra människor, speciellt inte när det bara är jag, speciellt inte när det inte finns någon musik... Seriöst, jag trodde (och hoppades nästan) på att jag skulle svimma.... men sedan blev det min tur och den enda låt som kom till min skalle var "Jag är en vampyr" av Markus Krunegård... Men det var faktiskt ganska skönt för de andra fattade ingenting... kändes som om jag fick ge tillbaka lite eftersom jag fattar ju inte vad de säger hela tiden!
Man skulle även gestalta med kroppen till musiken... hehe jag stampade med min fot x)
Sedan så skulle vi berätta om ett barndomsminne så jag tänkte långt bak och så poppade Pikku (stavas det så?) upp i skallen. Så jag berättade för Alexis (vi blev ihopparade) om när Pikku vägrade att jag lämnade rummet och att han alltid flög till min skalle då. Alexis berättade om att alla katter han haft blivit påkörda och dött... han skrämde mig bara ytterst lite.
Sedan skulle vi gestalta våra barndomsminnen, så Alexis händer fick leka fågel som satte sig på mitt huvud och sedan fick jag leka bil som körde på Alexis, som bytt skepnad till en katt. Sedan sa jag "Dom är alla döda, They are all dead, Ils sont mort" det tyckte läraren om, hon tyckte att det var bra att jag upprepade samma sak på franska och engelska.... suck
Efter det var det att rusa till "canteen" och käka middag innan jag fick rusa till internatet, byta byxor och sedan rusa ut ur internatet in i bilen. Dansen var väldigt cool och jag har i stort sett bestämt mig att fortsätta.

Fredag
idag alltså. Idag var en chill dag det med... eller ja... Fick sovmorgon på en halvtimme eftersom jag inte behövde gå till "Canteen" sju på morgonen för att käka frulle. Sedan gick jag och Camille till skolan och där hade jag först franska, sedan franska och sedan franska.... Alltså franska i tre timmar... det är inte så chill... eller jo, men mest tråkigt
Sedan stack jag till "Canteen" (alltså matsal om ni inte förstått det än) och käkade, det var ingen god lunch idag... de lyckas på något sätt få sina grönsaker (som idag var stuvade) att smaka väldigt sockrade... onaturligt sockrade... Sedan gick jag till bankuttagsaken och tog ut pengar för om två timmar så ska jag gå till tågstationen och vänta på Camille, sedan ska vi ta tåget till Eintzheim (tror det stavas så..) och möta hennes mamma. Sedan ska vi köra till Tyskland och shoppa. Fatta hur simpelt det kan låta... låter som om man skulle åka till Handen och handla lite mat, när man i själva verket åker till ett annat land och handlar... ganska udda ändå
Så, ja, det var min vecka och så... Imorgon tänkte jag skriva om mitt schema...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0