Click

Salut!

Idag har det varit en väldigt bra dag! Jag och Camille åkte till Strasbourg och shoppade :D
Jag kom hem med fem saker, två lite dyrare men nödvändiga.


Köpte en ny vinterjacka eftersom min andra som jag tog med från Sverige har gått sönder vid dragkedjan. Denna kostade endast 40 (nånting) € eftersom det var 20 % rabatt :D


Kom även hem med lite kalcium och magnesium efterom jag har haft kramper i vaderna så detta ska troligen hjälpa


Här är den roligaste saken jag köpte idag, även dyraste, ett 50 mm f1,8 objektiv till min sony! :D Jag har tänkt och drömt om detta objektiv minst två veckor nu tror jag och äntligen är den min!
Det lite roliga var nog att i morse så nästan ångrade jag mig att jag tänkte köpa den... tänkte om jag inte skulle blir nöjd. Jag trodde även att jag och objektivet inte skulle klicka på en gång eftersom det är ingen zoom och jag är absolut inte van vid det, men det korta skärpedjupet kompenserar för det! :D


Här är en testbild, underbar va? Alldeles mjuk och fin och en väldigt skarp skärpa! Längtar tills jag kan testa objektivet utomhus! Förhoppningsvis blir det imorgon, men imorrn händer det massa saker också, så jag vet inte hur mycket jag hinner egentligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0