Tjo

Tjo alla

Nu e jag glad, hittade nyss en sida med massa skrift (på engelska) om boken jag ska läsa (Les liaisons dangereuse alltså). Jag har inte tittat så jätte noga på texterna (det är massa sammanfattningar och analyser) men jag hoppas verkligen att de kommer hjälpa mig med denna bok för just nu är det så att jag läser kanske en sida, fattar det mesta, men fattar ändå ingenting. Orden lix finns där, men jag får absolut ingen helhet över sidorna, jätte jobbigt! Man är ju van att det ska i alla fall vara tvärtom, att man inte fattar vissa ord men fattar i alla fall helheten.
Ingenting fastnar heller, utan det åker in genom ögonen sedan läcker de ut genom öronen eller nått... kanske ska testa med öronproppar? hehehhe

Har väl inte så mycket mer att säga tror jag. Imorgon är sista dagen utav lovet, kan dock inte bestämma mig om det ska bli skönt eller inte...
En sak som är skönt i alla fall att nu är det bara att åka in på internatet fyra gånger, sedan är det december och då kommer det troligen vara lite roligare och sedan är det den 20 december och då åker jag hem :)
Fast jag måste intala mig hela tiden att inte tänka på det, utan ta dagarna som de kommer och bara tänka på nuet, jag är ju trots allt i Frankrike, då är det ju bra om jag har mina tankar med mig här också.

Ingen bild idag, pallar inte att redigera just nu, har typ helt tappat lusten, ingen aning varför. Ska ev, fota lite ögon (egna då) senare så det kanske blir någon bild idag i alla fall.
Nej nu måste jag fortsätta med boken, känner mig lagom stressad med den lix...

Kommentarer
Postat av: Jan Ekholm

va kul att du är glad , då blir jag oxå glad !!

Pa.

2010-11-02 @ 15:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0