The world's on fire tonight, baby

Detta kommer bli ett extremt förvirrat, blandat och långt inlägg, men det får ni leva med.



Igår var det alltså Halloween här i detta hus. Har ingen aning om det var det någon annanstans i Frankrike...
Det kom människor hit till huset och vi sminkade oss och snackade (okej, de snackade, jag satt och titta) och sedan gick vi ut i natten och fotade (med blixt... usch).

Har nog inte så mycket mer att säga om det, visar bilder någon annan gång...

Nu till det lite mer förvirrade



Nu till årets mode... vafan???
Hela tiden har vi hästtjejer blivit mobbade för våra kläder (okej jag kanske överdriver lite men i alla fall) och nu går typ alla runt och suktar efter våra fula smutsiga kläder och skor. Vad är de egentligen?? Ganska komiskt ändå...
Sen måste jag bara kommentera legginsena som är högst upp till höger på bilden.. de ser inte så smickrande ut.. Jag vet inte om modellen faktiskt är plus size modell eller inte, men byxorna ser i alla fall inte så smickrande ut, de ser ut att göra låren jätte feta, och vem vill de egentligen??

Jag vet egentligen inte varför jag babblar on and on om detta, jag hade bara lust att göra ett annorlunda inlägg antar jag, kanske provocera lite? Nja, ingen aning.

Så nu ska jag sätta mig med min franska bok Les Liasions Dangereuses (snälla fråga inte vad det betyder, för jag har seriöst ingen aning) skriven av Choderlos de Laclos och försöka översätta den med google translate och kanske förstå lite granna... Vi får se hur det blir med den där förstå delen, men ja.

Ciao alla!

Kommentarer
Postat av: flora

"vi" har läst den boken på franskan, inte jag då. Men den verkar sjukt tråkig, iaf av det jag fattat. fin bild, den första, förresten. Lycka till med boken. Tror att den finns på film, vi såg en film med Uma Thurman och jag tror det var den boken, kan ha fel :)

2010-11-01 @ 16:39:10
URL: http://hejfrankrike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0