Tacksam

Visste ni? Nästa torsdag är det Thanksgiving i USA. Vi har en amerikansk lärarassistent som pratade om thanksgiving på en av engelska lektionerna. Då skulle vi säga vad vi var tacksamma för. Hennes morsa skrev tydligen fem saker nästan varje dag som hon var tacksam för. Mina fem saker som jag skulle välja i dagens läge är nog:
1. Chansen att åka hit till Frankrike.
2. Att alla stöttar mig som de gör, det är underbart
3. Vänner och familj som finns i Sverige. Tanken att komma tillbaka och spendera underbara timmar med dessa människor efter detta år får hela mig att bli lycklig.
4. Min värdfamilj, jag är sjukt tacksam att denna familj var/är villig att ta emot en främling och behandla mig så väl som de gör.
5. Mig själv. Jag är tacksam att jag inte backade ur innan jag åkte hit, att jag faktiskt gav denna "otänkbara" tanke en chans. Jag trodde aldrig att jag faktiskt skulle befinna mig i Frankrike ett år efter att jag hittade lappen från IPK, jag är glad att jag gav lappen en chans, jag vet inte, men den kvällen var nog inte i vanliga fall, för i vanliga fall hade jag nog tänkt att det bara var omöjligt och jag skulle bara ha lämnat lappen där på skrivbordet i skolan, men det gjorde jag inte.
Denna "lapp" hittade jag i en bok som jag lånade på bibblan, den gjorde mig lycklig! Jag tänker definitivt åka till denna bokhandel sedan när jag kommer tillbaka efter jul! Innan jul så har jag lånat alla böcker jag behöver nu på bibblan, och om de böckerna från bibblan inte skulle vara nog så har jag en "Romeo and Juliet" att tugga mig igenom.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Du jag tänkte om du kanske skulle kunna berätta lite om hur du kom iväg och ge mig lite tips för om hur man blir antagen till de här ettårsprogrammen. Jag går nu i tvåan och funderar på att åka till Spanien i ett år...Är det på samma sätt som till Frankrike? Hörde att det inte var så många sökadne förra året, vet du har det var med Spanien? Vad ska man tänka på när man söker?



thnx!

2010-11-24 @ 01:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0