Saker jag saknar

Det finns en del saker som jag saknar här i Frankrike, som lix med dessa saker skulle göra Frankrike komplett som ett land.

1. Kramar. Här finns inte kramar. Det är kindpussar. När man hälsar, kindpussar, när man visar kärlek (alltså mellan vänner), kindpussar... Inga kramar alls. Jag tror jag skulle klassas som homosexuell om jag kramade någon av mina vänner i skolan... Seriöst.

2. Enpack glass. Detta måste låta så sjukt konstigt i era öron (ögon?) men de säljer inte enpack glass här (jag kanske har nämnt detta förr?). Inte i mataffärer i alla fall, utan det är som minst 3pack. Och tre stycken är faktiskt lite för mycket, även för mig.

3. Plockgodis. Det finns det inte heller, utan man måste lix köpa fem olika påsar med godis om man vill ha olika godisar. Lite irriterande.

4. Subarubilar. Jag tror jag har sett en enda Subaru sedan jag kom hit. Jag har t.om. sett ferrari, posche, etc etc, men bara en endaste liten pluttig (okej, den var inte så pluttig, Subaru är aldrig pluttiga) Subaru. Däremot har jag sett flera Volvos och det värmer mitt hjärta, såklart.

5. Icke dubbad tv. Seriöst.

Kommentarer
Postat av: nea

..du saknar subarubilar, men inte mig!? XD

2010-11-23 @ 21:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0