mjau



Här är då mina skor! Känner mig som en cowboy när jag går i dom...
Men, anledningen till att jag inte bytte eller så, är för att detta är det första par skor som inte har gett mig skavsår (eller ens en tanke på skavsår) på flera flera år! De är otroligt sköna! Dock vet jag inte hur varma de kommer vara när snön kommer, men i "värsta" fall så kan jag ju använda mina vinterkängor hela tiden när snön kommer, för de är ju varma i alla fall.

Denna vecka har varit bra, speciellt idag! Idag så fick jag ytterst fint beröm av en av mina franskalärare (jag har typ tre kan man säga), han så fina ord som Bravo! Detta för att jag tydligen gjort jätte bra på jätte svåra uppgifter som t.om. är svåra för fransmän... Fast jag vet inte om han förstod att jag faktiskt har facit längre bak i boken och att de med röd text var rättning från facit...
Sedan fick jag även veta att jag slutar franska skolan den 10 juni! :D Eftersom de andra har den franska baccen att ta hand om. Men jag kommer också gå genom ett prov, jag ska göra "DELF"en (tror den stavas så).

Igår var också en ytterst bra dag eftersom jag vågade faktiskt att prata högt, inför alla typ, på teatern, på franska! Första gången jag dessutom gör det av frivilja, och på franska. Annars har jag bara sagt på engelska (teaterläraren är även engelska lärare)...

Dock så har jag lite dåligt samvete eftersom i onsdags så var jag så sjukt trött så jag stängde av alarmet (med flit...) satt jag inte vaknade till att min franska lektion på internatet började.... Men "läraren" sa ingenting på kvällen, utan var glad som vanligt typ så ja vet inte..

det var de, nu ska jag läsa ur sjätte Harry Potter boken ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0