It's just something with fridays

Denna vecka har varit helt ok, som vanligt dårå typ.
Idag var det extra kul, men jag kommer till de.
Denna vecka dock har kanske inte varit det bästa för andra i Frankrike. Bla. så har det varit himla många som tappat porslin i matsalen, och jag har även sett ambulans på skolan två gånger, och en människa ligga på trottoaren med människor kring sig. Franskfolket verkar göra sig illa väldigt ofta faktiskt, varje dag ser man någon i skolan som går med kryckor, och en gång var det tre pers samtidigt i min klass som gick med kryckor. Fast, (tyvärr) så tror jag även att fransmännen överdriver ganska mycket... Det var en tjej som stukade foten, hon gick med kryckor i ca en vecka. Jag minns när jag fick en rejäl stukning med min fot, jag vandrade hem (jävligt sur dock...) med mamma genom mörkret, sedan var det farmor och farfar som insisterade på att köra mig till doktorn (dvs akuten..)... Visserligen så följde faktiskt ett par kryckor hem, men det var mest för att jag tyckte det skulle vara coolt att gå med kryckor i skolan, men de följde aldrig med eftersom jag kunde gå i stort sett normalt andra dagen... Men nog om mig, eller ja.
Idag har speciellt varit en trevlig dag. Den började med håltimme och jag satte mig och började skriva, en text på svenska, som jag sedan översatte till engelska för att sist börja på franska. Dock han jag inte så långt innan jag fick sällskap av en tjej som börja snacka med mig. Medan vi snacka så började det även snöa, det var mysigt. Jag fick lära mig att snöflingor heter flocons (nu kanske jag stavar fel dock..). Efter det så var det franska, som jag inte fattade ett piss av, sedan var det lite mer franska, fast med en annan lärare, och även där fattade jag nada. Tillslut var det lunch, åt med Florence och hennes kompis (Marine?). Vi fick bläckfisk ringar som förrätt, det var ganska gott, om de inte hade varit typ överkokta eller nått, jag gillar mina sega.
Tillslut blev det matte och jag gjorde faktiskt provet! Läraren blev glad när jag räckte honom papperet, dock förstod jag inte vad han sa.
Jao, sedan var det bara att gå hemåt och ja... Nu sitter jag här. Har ingen aning om vad som händer imorgon, men ja, det är inte särskilt viktigt. Dock hoppas jag att det är snö ute när jag vaknar, för jag har verkligen en stark lust att gå ut och fota snö. Snö är vackert men elakt och kallt. Snö döljer elaka saker. Ja... God natt

Kommentarer
Postat av: Jan Ekholm

Va kul att du är så social ! /Pa.

2010-11-28 @ 12:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0