God morgon

Pallade inte att skriva här igår, har tappat lite suget...
Men eftersom jag satte väckarklockan lite tidigt så kan jag ju använda tiden väl (höhö)
Igår så kom det fyra belgar hem till oss. Vet inte om man kan kalla dom familj eftersom alla var ungefär i samma ålder. De pratade flamländska med varandra, väldigt intressant att lyssna på. Sedan talade de franska med Brigitte, mig och Gaëtan. Flamländskan påminner faktiskt lite lite om svenska. T.ex. så säger de skål (nu vet jag inte om det stavas så, men de sa så) och de säger typ snetanden för våra hörntänder. Men när de talar i meningar och fort, då fattar man absolut ingenting må jag lova.
Inatt var det ganska hemskt. Det blåste som fan! Trodde nästan att det var en tornado utanför huset (skulle inte förvåna mig) och jag hade svårt att sova, inte så trevligt. Det verkar blåsa idag med, men inte lika mycket, hoppas bara att det inte regnar, för mitt paraply verkar inte vara så jätte blåståligt.
Ja, det var väl typ de. När jag inte sover eller pratar med belgiska familjer, då tittar jag på HP filmerna (har bara tittat på två en så länge), eller läser HP böckerna (håller på med femte nu tror jag). HP är alltså Harry Potter för er som inte vet.
Ja, det var nog de. Har inte fotat de senaste dagarna eller nått, så några nya bilder får ni inte. Nu ska jag iväg och först käka frukost, sedan gå till skolan, ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0