Vart jag kommer att bo



Här är en liten karta över vart jag hamnar. Alltså uppe i norra Frankrike vid den Tyska gränsen. Strasbourg har många gånger skiftat med vilket land som äger det, satt det är både franska och tyska influenser i staden. Man märker det tyska speciellt i utseende på hus och liknande.

Men, jag kommer inte bo i själva Strasbourg utan tre mil utanför, i en liten liten stad som heter Barr. Men denna stad är så liten så den finns inte med på större kartor.

Strasbourg ligger alltså ca 50 mil från Paris, med tåg tar det bara 2,5 timmar. Staden ligger ca 58 mil från Lille, där ett av mina favoritband Angus and Julia Stone kommer spela i december, men vi får se, inget är bestämt alls på den fronten.

Kommentarer
Postat av: Malin Carlsson

Jag kommer hålla koll på dig här, hoppas du får det trevligt och roligt i Frankrike :)<3

2010-06-25 @ 21:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0