Smâtt förkyld

Nu tänkte jag dela med mig med mina bästa tips när man är förkyld! :)

1. Honungstevattensak. Alltsâ varmt vatten med honung i, även tepâse om man inte gillar med bara honung.

2. Fishermansfriend. Inte bara fiskarens vän, utan även halsens (höhö). När jag är sjuk (alltsâ inte sâdär febersjuk med skit ont i halsen, utan bara lite ont, som idag) dâ knarkar jag fishemans. Idag gjorde jag det t.ex. Den tar bort bâde halsontet, och sedan stoppar den hostattackerna! Superbra! Sedan är det ju billigt och inte speciellt fylld med gifter som i läkemedel (alltsâ t.ex. Antibiotika, de skapar multiresistenta bakterier. Här I Frankrike sâ käkar de typ antibiotika ( eller penicilin, vet inte skillnaden) när de är förkylda...) när de är sjuka.)

3. Sömn. När man e sjuk ska man sova efterso

Ja; jag skrev ett litet inlägg, men sedan dampa datan och nu mâste jag till middagen... Men fishermansknepet är i alla fall super!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0