Internatfest!

Hejsan hoppsan!

Är hemma hos värdfamiljen nu, gick hit för att hämta två böcker som måste till bibblan innan lördag. Men sedan så listade jag ut hur man kan låna om på nätet, så nu måste de inte tillbaka förrän den 15 januari, vilket är super eftersom jag är sjuk och har ingen lust att virra runt i Selestat ensam! :D

Japp, jag e sjuk. Har nästan ingen röst och halsen gör ont, men det är inte så konstigt eftersom det var internatfest igår.

Kvällen började med förrätt, lax med "fois gras" (eller hur man skriver det) vilket varken jag gillade. Nicholas åt upp min förrätt typ.
Sedan fick vi jätte lyxigt, pasta med sås, lyxigt va? Nej, inte särskilt, men gott var det i alla fall.
Sedan kom det två män med massa utrustning, dessa två var tydligen DJs!
Medan de höll på att plocka med sitt så fick vi efterrätt, vilken var mycket lyxigare än varmrätten, varm muffin (den ångade när man skar den i mitten och jag brände tungan lite, så varm och färsk var den!) med typ hallonsorbe glass.

Efter det så var det bara att ställa sig och dansa. Jag sket i att jag var sjuk och körde gärnet, heheh. Men vafan, detta är första gången sedan jag gick ut nian som jag fick chansen att dansa!
Vissa människor dansade... well, som kvinnorna i de flesta musikvideos, man blir lite chockad när man lix ser lilla söta oskyldiga "Lina" (nu hittar jag bara på) som dansade väldigt erotiskt med de andra små oskyldiga tjejerna. Kanske ska säga det att det bor bara 5 killar på internatet, varav en inte kan dansa (olycka när han var liten) så det blev tjejer som dansa med tjejer, minst sagt.

Kvällen började alltså halv sju och slutade 23:00 i matsalen. När vi skulle tillbaka till internatet då var grindarna stängda så vissa hoppade över, tills någon kom och öppnade, välplanerat så klart (eller inte).

Synd att jag inte hade med mig kameran, det hade varit sjukt kul att fota, men samtidigt, hur kul hade det varit om den blivit snodd? Nej, nästa år får jag blir mer modig och ta med den mer.

Annars har jag väl inte så mycket att berätta egentligen. Ska tillbaka till skolan och käka lunch, sedan ska jag bara chilla på internatet med min "spökbok" och försöka bli frisk.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0