Dimanche 2

Ja, ni kan ju gissa vad jag har gjort de nästan fyra timmar sedan jag skrev inlägget innan

Jag har såklart suttit vid datan och inte gjort ett piss. Eller jo, tittat på julkalendern, men de avsnittet var inte ett av de bästa. Såg även ett Bert avsnitt, det var lite roligare dock.

Jag har inte läst ett piss ur boken, men de var mest för att de var två babblande kvinnor som prata högt på franska. Jag kan lix inte fokusera på att läsa franska när det är för mycket franska omkring mig. Eller ja, skulle säkert inte kunna fokusera om de pratades svenska eller engelska heller, men det är tyvärr inte så vanligt här.

Imorgon är det skola och jag kommer typ skämmas ihjäl. Alltså missförstå mig rätt, jag gillar håret, tror jag, men det är typ inga här i Frankrike som färgar sitt hår. Det är lix jätte udda att gå hem på fredan med mörkbrunt hår och komma tillbaka på måndagen med... ja juste, jag skulle hålla det hemligt, glömde nästan...
Men jag gillar frisyren i alla fall... eller ja, den kanske inte ser super ut på mig, men den är väldigt bra att ha. Inte som innan när man behövde borsta och sätta upp i en tofs.

Så, japp, imorgon blir det skola och internatet. Hoppas veckan går snabbt, längtar mer än någonsin till jul, kanske pga den bristande julkänslan här i huset. Sen har jag problem, komplicerade problem, men jag vill bara hitta en anledning till att inte åka och en bra anledning är till att jag inte hann läsa mailet innan jag åkte in på internatet där vi typ aldrig får tag på en data, great. Hoppas bara att han inte blir sur och kastar syra i ansiktet på mig... inside "joke"...
Jag e trött, hungrig och butter... som vanligt med andra ord... nej inte riktigt

Har suttit i pyjamas hela dagen idag, har inga mjukisbyxor att byta till, vettefan om jag pallar byta tills jeans innan middagen heller...
Detta hatar jag med Frankrike. På söndagar är allt stängt, detta gör att vi inte gör ett piss, detta leder till att man blir deprimerad och sängliggandes hela dagen typ. Det suger! I Sverige kan man i alla fall åka till centrum eller stan en liten stund för att göra nått. T.om. bibblan är ju öppen, allt handlar ju inte om att spendera pengar.

Nej, nu orkar jag inte besvära er med mitt buttrande. Måste packa och äta middag och tillsist sova. God natt och... vette fan...

Måste verkligen sluta svära i bloggen... Men anledningen är väl till att jag svär aldrig på franska, så någonstans måste jag väl få utlopp för mina "fina" ord :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0