Nya saker

Hejsan!

Idag så åkte jag och mamma och mammas kompis till stan :D
Mamma köpte saker till mig (tack mamma <3) som jag ska ha med mig till Frankrike :) Jag klippte även håret, blev jätte nöjd.


Mamma köpte en basker :D Som ni ser så är den röd med håliga nitar eller hur man ska säga. Sedan köpte hon en "palestina sjal", fast egentligen vet ja inte om man kan kalla den de eftersom den har som gardintofsar överallt. Klippte som sagt även håret, men det syns inte på bilden :)



Här är alla kläder utom "palestina sjalen" samlade. Hon köpte alltså en basker (som ni såg på bilden över), sedan även en stickad lila kofta som är hålig. Den brunsvarta rutiga saken är en tunika/klänning som vi köpte på indiska tillsammans med koftan och palestina sjalen.
Sedan under är det en svart fransklik (faktiskt... får visa bättre bild på den någon annan dag) klänning som vi köpte som second hand för bara 50 :- :D



Vi köpte även en ny resväska :D Denna var überbillig, bara 399 :- samtidigt som det faktiskt verka vara ganska bra kvalle (kvalité). Jag rullade hem den genom stan med alla saker som vi köpt tidigare, och det var absolut inga fel på den. Stora hjul och så :)


Sedan, när vi åkte till Bauhaus så träffade vi på en fransman. Mamma frågade honom vad han trodde vår värdfamilj skulle gilla för souvenir, och han sa att hans familj gillade dalahäst :) Så, vi ska nog köpa en dalahäst, fast något mer också tror jag.
Vi funderade på att köpa en osthyvel, för de har de inte nere i Frankrike, men samtidigt så har de inte sådana ostar som vi har, så de behöver inte osthyvel, så det känns lite dumt när man heller inte riktigt kommer kunna förklara vad det är för något x)

Kommentarer
Postat av: Fora

gosh, vilket snygg basker. verkligen. du ser ut som en riktig fransyska ju :)

2010-08-11 @ 16:02:57
URL: http://hejfrankrike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0