Nu är jag här!

Vi har nu landat på hotellet som ligger i en liten bergsby utanför Colmar. Vi (alltså jag, mamma och pappa) har varit igång sedan fem imorse, så vi är ganska trötta x)

Städerna här är übersöta! De är så sjukt mycket mer färgranna än Sverige! I Sverige finns det typ bara röda, vita och gula hus... här finns det gröna (ljusgröna), rosa, blåa, lila... I stort sett alla färger man kan komma på!

Idag har jag även pratat lite franska :3
Först så skulle jag prata på restaurangen, men det gick uselt. Jag hörde inte vad hon sa (hon prata så lågt..) och så pratade hon väldans fort! Så, vi bad om en "Carte de jour" och hoppades på att det skulle bli gott x) Som tur var så var det helt ok! Inte kanske något jag skulle välja om jag kunde, men ändå.
Andra gången jag pratade så var det nyss, jag fick säga att det var vi som beställt ett hotellrum etc etc. Det gick faktiskt mycket bättre, jag lyckades förstå vad hon sa (i alla fall till en viss del) och jag lyckades få fram frågan om det fanns internet på rummet, som ni kanske märker så finns det de.

Jag har fotat massvis, som en turist till tusen, dock kommer det ta ett tag för kameran att ladda över till datan, så jag tänkte att jag lägger in bilderna i ett inlägg lite senare.

Imorgon blir det att träffa familjen. Vi åkte förbi deras hus idag (hehehe) och det var sjukt fint!
Så imorgon blir det även hej då till päronen. Ganska sorgligt... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0