Lunch!

Nu är det dags för lunch. Camille är där nere och lagar något... har ingen aning om vad.
Jag frågade om jag skulle hjälpa till men hon satte mig framför tv:n, haha xD

Var på engelska lektion på förmiddagen, hade lektion i tre timmar! Dock så kändes det inte så, utan det känndes som kanske en timme, faktiskt.
Det blir engelska lektion i morgon med och efter det ska vi in till Strasbourg och gå på bio :D Tydligen så kostar bio här bara runt 6-7 € :D Dock så kostar tåget tur-retur 10 €...

Jag har fått min franska vän på facebook! (Om man bortser från Camille då), det är Camilles kompis Claire som jag träffade idag på engelska lektionen. Hon och jag kommer nog äta lunch tillsammans har jag förstått. Camille äter hemma.
Så det går riktigt bra faktiskt! Jag har kanske sagt... max 20 ord på franska. Jag vet, jag skäms. Men det är så mycket lättare! Och jag kommer behöva börja med franskan snart, när jag går på internatet!
Det är nog tur att jag inte bor hos värdfamiljen hela tiden.


Annars har jag väl egentligen ingenting mer att säga. Här är vädret ganska tråkigt, molning och det småduggade lite när vi gick hem från skolan. Men det är väl som i Sverige då!
Dock tror jag verkligen att jag måste skaffa en höstjacka... för det är ALLDELES för varmt att gå runt med min vinterjacka, samtidigt som det är för kallt att gå med bara tröja. Kanske hittar något i Strasbourg? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0