F(l)ickordbok

Haj :)

Idag fick jag hem min franska fickordbok som jag beställt! Den är jätte liten :P Men det var de jag ville.
Tidigare i år (innan det var bestämt att jag skulle åka) så köpte vi en stor ordbok, med 142 000 ord och fraser, den är jätte bra, men alldeles för stor för att ta med till t.ex. skolan eller så. Så jag bad pappa att köpa en fickordbok som jag kan ta med mig. Den har 32 000 fraser, men det passar bra att ha med om man t.ex. ska shoppa i Strasbourg eller i skolan på lektionerna. Men jag kommer definitivt ta med mig båda ner till Frankrike :)


Visst är den liten! :3


Haha, jag måste bara berätta en sak också. Tills för några månader, så har jag alltid trott att det stått Flickordbok på dessa små, hahah
Jag har aldrig tittat nogrannt och alltid antagit att den är för flickor x)  Dock förstod jag aldrig varför just en flicka skulle ha, och om det fanns pojkordböcker?

Vill tipsa också om en jätte bra hemsida där jag köper alla mina böcker nuförtiden. Den heter kulturbutiken och säljer böcker och annat. Den är billigare än dessa större bokhandlar som Bokia och Adlibris. T.ex. så i kulturbutiken så kostade fickordboken 80 :- och i Bokia och Adlibris kostar samma fickordbok 97 :-
Visst, det är inte jätte stor skillnad, men när man köper ganska många böcker så blir det ganska mycket man sparar. Plus att kulturbutiken har fri frakt :D

Men nog om det. Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva. Det händer inte mycket annat på Frankrike fronten. Har inte ens börjat packa :$

Kommentarer
Postat av: warnmark -hästblogg

Sv; Åh vad roligt att höra att du gillade det :D

2010-08-05 @ 20:42:05
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Alicia

Haha, ja, jag har hört talas om den... jag har en hel kategori i mitt bloggarkiv om den. TB är fantastiskt bra, nästan som Buffy. :)

2010-08-06 @ 22:20:49
URL: http://emira.blogg.se/
Postat av: Alicia

Eric såklart! Men så har ju jag läst alla böckerna, och Eric/Sookie är tyvärr bara tråkigare och tråkigare ju närmare de komemr varandra canonly... jag är ett dåligt fan, hahaha.

2010-08-06 @ 22:55:04
URL: http://emira.blogg.se/
Postat av: Amanda B

Sv: Vad kul! Yes, vi kommer träffas i oktober. :D Visst är det kul att läsa om andra bloggare som ska vara ett år i Frankrike?! :D Vet du några fler som har bloggar? :)

2010-08-08 @ 11:11:59
URL: http://amand.blogg.se/
Postat av: Amanda B

Sv: Nej, jag vet bara om de två som du sa. "/ Hur känns det inför resan nu då? Visst är det nervöst?! Och spännande! Men annars tycker jag att det känns så avlägset och overkligt - jag har nog inte fattat det än. xD haha

2010-08-08 @ 19:17:04
URL: http://amand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0