Ensam i rummet

Sitter nu ensam i mitt nya rum. Det är stort och tomt och alla går med skor på inomhus.
Sa nyss hejdå till mina päron. Jag grät, men så fort jag kom in så torkade tårarna och jag mådde faktiskt bättre.
Jag tror det är varje gång jag blir påmind om att jag faktiskt inte kommer träffa mina päron på ett år som tårarna kommer... se, nu kommer dom igen!

Att flytta på det här sättet känns som någon slags konstant pms. Jag börjar gråta mitt i ingenstans. Imorse när jag satt i sängen så började jag gråta. Tidigare idag när jag satt i bilen på väg till en marknad (som inte ens hölls idag) så kom en tår. T.om. när jag gick på toa innan efterrätten hos familjen så kom det några tårar. Det räcker lix med en tanke som börjar det strömma. Ganska udda... hoppas det blir bättre. Jag som hatar att gråta inför folk!

Men, det viktigaste är nog att familjen är urtrevlig! Speciellt mamman (okej, speciellt är väl att ta i, alla tre är extremt trevliga), men mamman känns verkligen som en... mamma. När hon kramade jag så blev jag varm (ta inte detta på fel sätt nu..!!) och jag tror verkligen att jag faktiskt kommer trivas här.

Varje gång som det känns att tårarna är påväg så tänker jag på allt som jag kommer uppnå genom dessa tårar. Jag kommer kunna prata, förstå detta så omöjliga språk! Tänk, om några månader kommer jag nog kunna tjattra med en kypare om dagens rätt!!!
Sedan, som pappa sa, så kommer jag att bli en mycket starkare människa. "Det som inte dödar en, härdar en" det stämmer nog väldigt bra! Och jag kommer inte dö av detta, tvärtom. Detta är ju precis lika "farligt" som att vara hemma, bara att jag faktiskt får ut mer av detta.

Jag har fotat massvis åt eran skull och jag antar att det är lika bra att visa bilderna, idag har jag verkligen satsat på "temat" det är färggrannare här än i Sverige!


Titta. Helt ramdonly har dom lila försterluckor!


Rosa, ljusblåa, beige! Mycket färggrannt och fint :3


Fint fint fint :D


Titta! T.om. duvorna är mer färggranna, hahah


Sånt här ser man även då och då :)


Men nu orkar jag inte lägga upp mer bilder. Jag måste visa Brigitte ett papper som Ebba vill att man ska ge till värdfamiljen :)
Bye bye

Kommentarer
Postat av: Flora

Åh jenny. Det låter spännande och läskigt. Jag sitter på hotellet i Paris, vilken fantastisk stad. Min dator är trasig så jag kan varken blogga eller logga in på Facebook. Imorgon åker jag till min familj, är såå nervös. Lycka till med skolstarten! :)

2010-08-28 @ 22:24:55
URL: http://hejfrankrike.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://fr.wikipedia.org/wiki/Poire



Finns päron i frankrike...;)

2010-09-10 @ 21:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0