En till fransk film

Oj oj vad jag tipsar om filmer just nu... men ja, detta är ju ändå en blogg som ska handla lite om frankrike så x)
Ikväll så kommer det en film som jag tycker verkar väldigt bra, den heter Les femmes de l'ombre (hemlig agent) och så här står det tv.nu:

Louise har tränats i lönnmord, sprängämnen och spionage av den brittiska underrättelsetjänsten för ett enda kritiskt uppdrag. I skydd av mörkret landar hon med fallskärm i det ockuperade Frankrike. Hennes order är att infiltrera Gestapo och likvidera den man som står i vägen för andra världskrigets mest hemliga, mest avgörande operation: Dagen D.


Den är gjord 2008 och jag tänker definitivt titta på den. Känner att jag måste öva lite nu.. fräsha upp franskan och så. Har inte hållt på med någon franska alls, i stort sett, på hela sommarlovet :P

Filmen går på SVT1 klockan 22:00 idag, måndag den 9e augusti :) :)





På tal om film och så... idag ska jag försöka skaffa Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (Amelie från Montmatre) för jag har inte sett den :#
När vi såg den i skolan, så var jag sjuk, och jag såg bara sista delen. Det jag minns var att hon var på en tågstation... eller nått. Men, idag ska jag fixa fram den, om jag hyr den eller om jag tittar online.. något i alla fall :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0